VECKOBREV V.20


Hej alla vackra pedalare!
Veckans brev innehåller information om kontorets öppettider, pluggkväll med STOOL, hajk med FIOOL, spelkväll med FIOOL, jobba på stallet, häng på pedalängen med POOL och Happy Feets spalt!

  1. Kontorets öppettider
    Tisdagen den 12/5 håller kontoret öppet! Rudolf och Vanilja Von Sockertopp håller er sällskap mellan 12-13. Har ni frågor, ärenden eller bara är kaffesugna så är ni välkomna förbi! Glöm inte att vi säljer burk- och flasklock!
  2. Pluggkväll med STOOL
    Måndagen den 11/5 är det dags för ännu ett evenemang med STOOL, nämligen en mysig pluggkväll! Ta med ditt plugg och en kompis, eller kom själv, så håller vi tentaångesten borta tillsammans! På pluggkvällen kommer det självklart också bjudas på fika! psst…det är hembakat!
    När? 11/5 15:30-17:30
    Vart? Kommer!
  3. Hajk med FIOOL
    På med vandringsskorna! Det har blivit dags för Fiools årliga hajk! Den 16-17 maj kommer vi tillsammans paddla kanot ute på Korrö under dagen. Vi kommer att grilla och sedan sova under bar himmel om man vill det. Den 3:dje maj klockan 15 kommer det att ske ett biljettsläpp via Hitract. En biljett kostar 250 kr och då ingår allt från kanotpaddling och mat till ett supersnyggt märke! Om du känner att detta är nåt för mig, så ta chansen och häng med oss på hajk. Ses i skogen!

När: 16-17 maj
Var: Korrö

  1. Spelkväll med FIOOL
    Kasta tärningarna och lägg ut korten! Onsdagen den 22/4 bjuder FIOOL in till en mysig brädspelskväll. Det kommer att finnas spel som passar alla smaker, från klassiker till lite mindre kända utgåvor. FIOOL har även bakat fika att mumsa på mellan spelomgångarna!
    När? 19/5 17.30-20.30
    Var? Kommer!
  2. Jobba med PEDAL
    Vecka 21 har det äntligen blivit dags för Pedals tredje jobbvecka på Slottsstallarna, och den sista jobbveckan för terminen!
    Pubtorsdag: 21/5
    Discofredag: 22/5
    Jobbpassen inleds med att vi käkar tacos tillsammans uppe i puben, det finns gott om TACOS! Därefter får vi en genomgång om kvällen och de olika stationerna, samt att vi självklart tar en gemensam bild i pingis.
    Inte jobbat innan?: Ingen fara, INGEN erfarenhet krävs, och detta idéella arbete är till för att vara roligt i första hand. Efter ett jobbpass städar vi bygget, och därefter får ni varsitt jobbkort, som ni kan använda som köföreträde eller betalning på Slottstallarnas öppetkvällar. Se Pedals instragram för mer info, inlägget är pinnat.
    Sugen på att jobba?: Hör av dig till vår jobbansvarig, Oscar Arden på Messenger, tips är att lägga till honom som vän på Facebook för att underlätta kontakt. Annars finns även mejlen: jobbansvarig@pedalivaxjo.se

Hoppas vi ses🧡

  1. Häng på pedalängen med POOL
    Nu är det dags för Pools sista evenemang för terminen, nämligen en ”Häng på pedalängen”😻 POOL och socialt ansvariga bjuder in alla medlemmar till pedalängen den 23e maj kl 13 för att umgås, delta i olika lekar och ha det trevligt!
    Runt eftermiddagen kommer vi dra fram våra grillar, så ta med något att grilla om ni vill!😻🧡

När? 23/5 13.00
Var? Pedalängen

  1. Happy Feets spalt
    Hejsan hejsan!
    I helgen deltog vi i PEDAL i Pride Växjö! Detta var inte min första Pride parad och kommer definitivt inte bli den sista! Jag älskar verkligen pride och glädjen man får av att gå i paraden! På vägen hem från paraden så gick jag och mina vänner med våra flaggor i händerna och då gick det förbi två personer. De såg våra flaggor och började skrika hemska kommentarer om att det bara finns två kön och andra sjuka saker om homosexuella och pride. Jag vet att det fortfarande finns homofobi och att det är väldigt vanligt. Men jantelagen brukar skydda de flesta. De vill inte stå för sina åsikter oftast. Så det var ganska chockerande att höra det så nära och så högljutt. Det var min tanke för denna veckan, mer seriöst än vanligt. Men jag skickar med er en tanke denna veckan. Tänk på vad ni säger till folk. Jag och mina vänner är starka, men inte alla kan ta det jag tog igår. Ord har konsekvenser.

XOXO,
Happy Feet

VECKOBREV V.19


Hej alla vackra pedalare!
Veckans brev innehåller information om kontorets öppettider, Pride med PEDAL, Grill ‘n’ Chill med POOL, pluggkväll med STOOL, hajk med FIOOL, jobba med PEDAL och Happy Feets spalt!

  1. Kontorets öppettider
    Tisdagen den 5/5 håller kontoret öppet! Courage och Twilight Sparkle håller er sällskap mellan 12-13. Har ni frågor, ärenden eller bara är kaffesugna så är ni välkomna förbi!
  2. Pride med PEDAL
    Snart är det dags för Växjö Pride och vi i PEDAL kommer självklart att delta! Vi kommer att gå med Linnékåren och de andra föreningarna! Vi kommer att mötas på parkeringen på Norrtullskolan vid 13:50 den 9:e maj. Då kommer vi gå en runda som sedan avslutas i Linnéparken. Därifrån kommer vi ta bussen tillbaka till campus för Pools härliga Grill ‘n’ Chill!

När? 9/5 13.50
Var? Norrtullskolans parkering (mer info kommer på instagram)

  1. Grill ‘n’ Chill med POOL
    Äntligen är det dags för ytterligare ett evenemang med POOL, och nu tillsammans med S.MI.SK. Det har nu blivit dags för den otroliga Grill ‘n’ Chill! POOL och S.MI.SK vill passa på att fira in det fina vädret och bjuder in till en mysig kväll på Pedalängen. 🧡❤
    Vi kommer att tända grillarna och stå för musiken, så ta med något att grilla och valfri dryck! Passa på att gå i prideparaden innan grill n chill och anslut tillsammans med de andra!

Det kommer att vara en frivillig beerpong-turnering som du och dina kompisar kan anmäla er till på Hitract! pssst.. det finns ett pris 😀 Vi ses på pedalängen!

När? 9/5 klockan 15.30
Var? Pedalängen
Klädsel? Ovve

  1. Pluggkväll
    Måndagen den 11/5 är det dags för ännu ett evenemang med STOOL, nämligen en mysig pluggkväll! Ta med ditt plugg och en kompis, eller kom själv, så håller vi tentaångesten borta tillsammans! På pluggkvällen kommer det självklart också bjudas på fika! psst…det är hembakat!
    När? 11/5 15:30-17:30
    Vart? Kommer!
  2. Hajk med FIOOL
    På med vandringsskorna! Det har blivit dags för Fiools årliga hajk! Den 16-17 maj kommer vi tillsammans paddla kanot ute på Korrö under dagen. Vi kommer att grilla och sedan sova under bar himmel om man vill det. Den 3:dje maj klockan 15 kommer det att ske ett biljettsläpp via Hitract. En biljett kostar 250 kr och då ingår allt från kanotpaddling och mat till ett supersnyggt märke! Om du känner att detta är nåt för mig, så ta chansen och häng med oss på hajk. Ses i skogen!

När: 16-17 maj
Var: Korrö

  1. Jobba med PEDAL
    Vecka 21 har det äntligen blivit dags för Pedals tredje jobbvecka på Slottsstallarna, och den sista jobbveckan för terminen!
    Pubtorsdag: 21/5
    Discofredag: 22/5
    Jobbpassen inleds med att vi käkar tacos tillsammans uppe i puben, det finns gott om TACOS! Därefter får vi en genomgång om kvällen och de olika stationerna, samt att vi självklart tar en gemensam bild i pingis.
    Inte jobbat innan?: Ingen fara, INGEN erfarenhet krävs, och detta idéella arbete är till för att vara roligt i första hand. Efter ett jobbpass städar vi bygget, och därefter får ni varsitt jobbkort, som ni kan använda som köföreträde eller betalning på Slottstallarnas öppetkvällar. Se Pedals instragram för mer info, inlägget är pinnat.
    Sugen på att jobba?: Hör av dig till vår jobbansvarig, Oscar Arden på Messenger, tips är att lägga till honom som vän på Facebook för att underlätta kontakt. Annars finns även mejlen: jobbansvarig@pedalivaxjo.se

Hoppas vi ses🧡

  1. Happy Feets spalt
    Hejsan hejsan!
    Valborg har precis varit och fy fan vilken helg. Det har varit så roligt men hade velat vara ledig måndag men ack, här ska man gå på kursintro. Jag har knappt hunnit tänka denna veckan, men en tanke som jag haft är; jag undrar vad folk utanför campus tycker om oss när de ser oss sitta och hänga 4 dagar i sträck på en fotbollsplan. Det känns faktiskt sjukt konstigt när man förklarar det så. Jag vet att på nollningen kommer det “vanligt folk” som går förbi och kollar på oss som om vi var djur på zoo. Är vi så intressanta?

XOXO,
Happy Feet

VECKOBREV V.17


Hej alla vackra pedalare!
Veckans brev innehåller information om kontorets öppettider, flankey på pedalängen, spelkväll med FIOOL, Jeopardy med STOOL, funkisansökan och Happy Feets spalt!

  1. Kontorets öppettider
    Tisdagen den 21/4 håller kontoret öppet! Yoda och Kermit håller er sällskap mellan 12-13. Har ni frågor, ärenden eller bara är kaffesugna så är ni välkomna förbi!
  2. Spelkväll med FIOOL
    Kasta tärningarna och lägg ut korten! Onsdagen den 22/4 bjuder FIOOL in till en mysig brädspelskväll. Det kommer att finnas spel som passar alla smaker, från klassiker till lite mindre kända utgåvor. FIOOL har även bakat fika att mumsa på mellan spelomgångarna!
    När? 22/4 17.30-20.30
    Var? H1411
  3. Flankey på pedalängen!
    Flankey med ALs
    På fredag bjuder vi in till flankey på pedalängen tillsammans med vår kära AL-grupp från stallet🐎. Vi i styrelsen tillsammans med Cajsa, Ludwig och Mohammed har detta som sista stoppet på vårt crawl där vi har två lag som tävlar mot varandra. Ta med några enheter och hoppa med valfritt lag så får ni chans att värma upp inför Valborg🔥. Efteråt så drar vi ju självklart ut på stallet tillsammans för en fortsatt banger kväll🧡

När?: 24/4 kl 20:30
Var?: Pedalängen

  1. Jeopardy med STOOL
    Hej alla pedalare! STOOL bjuder in er och era vänner till att delta i en jeopardy inspirerad frågesportskväll📖. Frågesporten kommer att innehålla 5 olika kategorier med 5 frågor i olika svårighetsgrader till varje kategori. Anmälan sker genom Hitract där du kan önska en person som du vill hamna i samma lag med, observera dock att ni båda måste önska varandra för att garanterat hamna i samma lag. Anmälan är gratis och enbart för att vi ska kunna dela in er i lag. Vi bjuder på fika och självklart ett fint pris till det vinnande laget🏅.

När: 27/4 kl 17.30
Var: H1411

  1. Funkisansökan är öppen!
    Nu är ansökan till funktionär för nollningen 2026 öppen! Tveka inte att söka för att bidra till en fantastisk nollning för alla nya studenter. Skicka din ansökan senast den 3/5 till pedalkickoff@gmail.com. All information finns på @pedalkickoff på Instagram. Vi ser fram emot just din ansökan.
    Kram KOG
  2. Happy Feets spalt
    Hejsan hejsan!
    Förra veckan hade jag ett seminarium. Alla seminarier jag har haft i denna kursen har varit extremt onödiga och jag har inte lyssnat på ett enda. Men i torsdags hade jag ett seminarium som jag som vanligt zoonade ut och sökte jobb istället. Men när jag kommer tillbaka till medvetandet så säger mina klasskompisar att detta seminariet var så användbart inför en examination vi har. Jag fick PANIK. Så veckans tanke är: vart fan har min koncentration försvunnit? Jag har haft koncentrationssvårigheter hela mitt liv men ALDRIG på det här sättet. Jag svär att Tiktok har smält min hjärna.

XOXO,
Happy Feet

VECKOBREV V.16


Hej alla vackra pedalare!
Veckans brev innehåller information om kontorets öppettider, fotbollsturnering med FIOOL, föreläsning med STOOL och Sveriges Lärare, spelkväll med FIOOL, tack till dig som kom till sittningen, Happy Feets spalt!

  1. Kontorets öppettider
    Tisdagen den 14/4 håller kontoret öppet! Happy Feet och Bowser håller er sällskap mellan 12-13. Har ni frågor, ärenden eller bara är kaffesugna så är ni välkomna förbi!
  2. Fotbollsturnering med FIOOL
    Kära pedalare, det har blivit dags för…. Fotbollsturnering med FIOOL!! Så ta med dig en vän eller kom själv och bli indelad i lag. Turneringen är helt gratis och anmälan sker via Hitract. Vill du att du och din kompis ska hamna i samma lag kan man öska det men då måste båda ha önskat varandra. Du kan anmäla dig på onsdag den 8/4 klockan 15.
    När? 13/4 kl. 17.30 – 19
    Var? Amfium
  3. Föreläsning med STOOL och Sveriges Lärare
    Äntligen har det blivit dags för en föreläsning med STOOL som denna termin gästas av Sveriges lärare. När vi nu rör oss mot slutet av ännu en termin innebär det för vissa att man snart kommer ut i arbetslivet, men även du som inte riktigt är där än kanske har lite tankar om hur du gör för att hitta ditt drömjobb. Under föreläsningen kommer ni att få lite tips och trix om just detta men även lite info om vilka rättigheter man har som nyexaminerad lärare. Självklart kommer vi även att bjuda på hembakat fika.

När: 15/4 kl 17.00
Var: H1411

  1. Spelkväll med FIOOL
    Kasta tärningarna och lägg ut korten! Onsdagen den 22/4 bjuder FIOOL in till en mysig brädspelskväll. Det kommer att finnas spel som passar alla smaker, från klassiker till lite mindre kända utgåvor. FIOOL har även bakat fika att mumsa på mellan spelomgångarna!
    När? 22/4 17.30-20.30
    Var? H1411
  2. Tack till du som kom på sittningen!
    Socialt ansvariga och POOL vill tacka alla som kom till Livets fyra legender med PEDAL! Det blev en underbar kväll och vi hoppas att ni hade minst lika kul som oss!
  3. Happy Feets spalt
    Hejsan hejsan!
    Jag vill börja min spalt denna veckan genom att säga, jag älskar att jag alltid börjar mina veckobrev med “denna veckan har jag gjort detta och då tänkte jag såhär”. Men det är så min hjärna fungerar. Jag gör något, tänker lite på det, och skriver det i veckobrevet. Aja, i onsdags förra veckan hade vi i styrelsen en liten bounding där vi spelade bowling. Tanken som slog mig innan, under och efter spelet var: fan vad jag är tävlingsinriktad. Det är liksom inte ens roligt längre. Jag är en dålig vinnare, en dålig förlorare och bara allmänt tävlingsinriktad. Det märktes även på Pools sittning där jag tog med mig kalsonger och BH till stallet i min ovve så att vi skulle kunna vinna “ta fram” – leken. Så nu har ni 5 personer som faktiskt läser mitt veckobrev fått ett tips till nästa sittning.

XOXO,
Happy Feet

VECKOBREV V.15

_____
Hej alla vackra pedalare!

Veckans brev innehåller information om kontorets öppettider, pluggkväll med STOOL, sittning med POOL, fotbollsturnering med FIOOL, föreläsning med STOOL och Sveriges Lärare och Happy Feets spalt!


1. Kontorets öppettider

Tisdagen den 7/4 håller kontoret öppet! Rudolf och Batman håller er sällskap mellan 12-13. Har ni frågor, ärenden eller bara är kaffesugna så är ni välkomna förbi! Vi har även fått in märken som varit slutsålda!

2. Pluggkväll med STOOL

Onsdagen den 8/4 är det dags för ännu ett evenemang med STOOL, nämligen en mysig pluggkväll! Ta med ditt plugg och en kompis, eller kom själv, så håller vi tentaångesten borta tillsammans! På pluggkvällen kommer det självklart också bjudas på fika! psst…det är hembakat!

När? 8/4 15:30-17:30

Vart? H1411

3. Sittning med POOL

Underbara pedalare! Vi hoppas att ni är redo för den 10/4, då blir det en sittning med förstklassig mix av svett, nostalgi, stek och raggarfeeling!

POOL bjuder in till Livets fyra legender med PEDAL den 10/4 kl 18.30-21.00 på Slotsstallarna! Det blir en sittning där livets fyra legender, eller livskriser möts, och lagen blir följande:

Lag Stekare

Lag Raggare

Lag Pensionär

Lag Träningsnarkoman

Innan sittningen blir det förfester med lagen och ni bör nu ha fått ett sms om mer information angående er tilldelade förfest. Smsen med inbjudan till förfest kommer under måndagen, om du inte har fått något sms i slutet av måndagen? Hör av dig!🧡 Biljettförsäljningen är nu stängd. 

När? 10/4 kl 18.30

Var? Slottstallarna

Klädsel? Ovve och kläder som passar till ditt tilldelade lag!

4. Lagledaransökan

Sista rycket nu!! SÖK SÖK SÖK till lagledare för kickoffen 2026!! Ansökan stänger nu på onsdag (8/4)! Släng iväg er ansökan till pedalkickoff@gmail.com!!

Vi hörs!! KRAM FRÅN KOG!!

4. Fotbollsturnering med FIOOL

Kära pedalare, det har blivit dags för…. Fotbollsturnering med FIOOL!! Så ta med dig en vän eller kom själv och bli indelad i lag. Turneringen är helt gratis och anmälan sker via Hitract. Vill du att du och din kompis ska hamna i samma lag kan man öska det men då måste båda ha önskat varandra. Du kan anmäla dig på onsdag den 8/4 klockan 15.

När? 13/4 kl. 17.30 – 19

Var? Amfium

5. Föreläsning med STOOL och Sveriges Lärare

Äntligen har det blivit dags för en föreläsning med STOOL som denna termin gästas av Sveriges lärare. När vi nu rör oss mot slutet av ännu en termin innebär det för vissa att man snart kommer ut i arbetslivet, men även du som inte riktigt är där än kanske har lite tankar om hur du gör för att hitta ditt drömjobb. Under föreläsningen kommer ni att få lite tips och trix om just detta men även lite info om vilka rättigheter man har som nyexaminerad lärare. Självklart kommer vi även att bjuda på hembakat fika. 

När: 15/4 kl 17.00

Var: H1411

6. Happy Feets spalt
Hejsan hejsan!

Påsken har nu kommit och gått och jag har absolut inte firat. Jag har varit hemma själv i min lägenhet och tänkte absolut ingenting. Därför var det svårt för mig att hitta en veckans tanke, men här kommer min framkrystade tanke om påsken: jag tänker att antingen firar man påsk hardcore, eller inte alls. Antingen så kör man fullt ut med påskkärring, påsk(jul)bord och äggjakt, eller så ser man påsken som jag: YES, LEDIGT. Jag gick påskkärring typ 2 gånger som barn, men eftersom intes så många andra firade i min hemstad så var det inte mycket godis som jag fick i min påse. Men men, 

XOXO,
Happy Feet

VECKOBREV V. 14


Hej alla vackra pedalare!
Veckans brev innehåller information om kontorets öppettider, Påskäggsjakt med FIOOL, pluggkväll med STOOL, sittning med POOL, lagledaransökan och Happy Feets spalt!

  1. Kontorets öppettider
    Tisdagen den 31/3 håller kontoret öppet! Yoda och Twilight Sparkle håller er sällskap mellan 12-13. Har ni frågor, ärenden eller bara är kaffesugna så är ni välkomna förbi! Vi har även fått in märken som varit slutsålda!
  2. Påskäggsjakt med FIOOL
    Glad påsk kära Pedalare! Den 30/3 anordnar FIOOL en påskäggsjakt för alla pedalare!
    Måndag den 30/3 klockan 12.00 kommer det att läggas ut ledtrådar på Instagram som leder till äggen! De gömda äggen är tomma, men hittar du ett kan du byta ut det mot något mer välfyllt under vår kontorstid på tisdagar klockan 12-13.
    När? 30/3
    Var? Runtom Campus
  3. Pluggkväll med STOOL
    Onsdagen den 8/4 är det dags för ännu ett evenemang med STOOL, nämligen en mysig pluggkväll! Ta med ditt plugg och en kompis, eller kom själv, så håller vi tentaångesten borta tillsammans! På pluggkvällen kommer det självklart också bjudas på fika! psst…det är hembakat!
    När? 8/4 15:30-17:30
    Vart? H1411
  4. Sittning med POOL
    Underbara pedalare! Vi hoppas att ni är redo för den 10/4, då blir det en sittning med förstklassig mix av svett, nostalgi, stek och raggarfeeling!
    POOL bjuder in till Livets fyra legender med PEDAL den 10/4 kl 18.30-21.00 på Slotsstallarna! Det blir en sittning där livets fyra legender, eller livskriser möts, och lagen blir följande:
    Lag Stekare
    Lag Raggare
    Lag Pensionär
    Lag Träningsnarkoman
    Innan sittningen blir det förfester med lagen och det finns då möjlighet att önska en kompis att gå med. Det görs genom formuläret man fyller i när man köper biljett via Hitract. Det krävs däremot att ni båda önskar varandra för att hamna på samma förfest.
    Biljetterna kommer att släppas 30/3 kl 16.00 via Hitract för alla medlemmar i PEDAL. Det sker ett tidigare biljettsläpp för Heders och utkottare den 29/3 kl 12.00 via Hitract. Priset för en biljett är 135kr och då ingår det mat, drinkbiljett och ett unikt märke för just denna sittning! SJÄLVKLART ÄR DET OCKSÅ EFTERSLÄPP!!
    Sista dagen att köpa biljett är den 4/4 kl 23.59, så se till att införskaffa din biljett innan dess! Hoppas att vi ses😻🧡
    När? 10/4 kl 18.30
    Var? Slottstallarna
    Klädsel? Ovve och kläder som passar till ditt tilldelade lag!
  5. Lagledaransökan
    Ansökan till lagledare för kickoffen 2026 är öppen! Dra ihop ett härligt gäng och sök nu genom att skicka ett mail till pedalkickoff@gmail.com. Anmälan stänger den 8/4. På @pedalkickoff hittar ni all info ni behöver! Kram från KOG!
  6. Happy Feets spalt
    Hejsan hejsan!
    Förra veckan var för många sista veckan på en kurs. Det var det nämligen för mig! Jag avslutade precis min sista svenska kurs på F-3 programmet och min tanke denna veckan är relaterad till detta. Tanken är då att jag nu är “klar” som svensklärare för lågstadiet- Jag kommer inte lära mig mer än vad jag vet just nu. Med den kunskap jag har ska jag kunna lära 6-9 åringar att läsa och skriva. Hjälp. Men, det är mindre än 800 dagar kvar till examen!
    XOXO,
    Happy Feet

VECKOBREV V. 13


Hej alla vackra pedalare!
Veckans brev innehåller information om kontorets öppettider, quizkväll med STOOL, jobba med PEDAL, lagledaransökan, påskäggs-jakt med FIOOL, tack till alla som kom på hederssittningen och Happy Feets spalt

  1. Kontorets öppettider
    Tisdagen den 24/3 håller kontoret öppet! Tecna och Courage håller er sällskap mellan 12-13. Har ni frågor, ärenden eller bara är kaffesugna så är ni välkomna förbi! Vi har även fått in märken som varit slutsålda!
  2. Quizkväll med STOOL
    STOOL bjuder in alla pedalare till quizkväll! Denna månaden vänder vi fokus till fysikens område där temat är ”Fast, flytande eller gas?”. Under kvällen möter ni frågor från flera olika områden där innehållet i frågorna är i fast🧊, flytande🍹eller gasform🪐. Kom och tävla om titeln som quizmästare (och ett flak Celsius). Vi bjuder även denna månad på hembakat fika!
    När? 25/3 kl 17:30
    Var? H1412
  3. Jobba med PEDAL
    Vecka 13 har det äntligen blivit dags för Pedals andra jobbvecka på Slottsstallarna!
    Specialtorsdag: 26/3 (Beerpong turnering)
    Discofredag: 27/3
    Jobbpassen inleds med att vi käkar tacos tillsammans uppe i puben, det finns gott om TACOS! Därefter får vi en genomgång om kvällen och de olika stationerna, samt att vi självklart tar en gemensam bild i pingis.
    Inte jobbat innan?: Ingen fara, INGEN erfarenhet krävs, och detta idéella arbete är till för att vara roligt i första hand. Efter ett jobbpass städar vi bygget, och därefter får ni varsitt jobbkort, som ni kan använda som köföreträde eller betalning på Slottstallarnas öppetkvällar. Se Pedals instragram för mer info, inlägget är pinnat.
    Sugen på att jobba?: Hör av dig till vår jobbansvariga Oscar Arden på Messenger, tips är att lägga till honom som vän på Facebook för att underlätta kontakt. Annars finns även mejlen: jobbansvarig@pedalivaxjo.se

Här kommer Rudolfs frågor, bara som roliga funderare🦌:
När du står inför ett svårt beslut, litar du mer på logik, känsla eller instinkt?
Tror du att människor defineras mer av deras avsikter eller gärningar?

  1. Lagledaransökan
    Ansökan till lagledare för kickoffen 2026 är öppen! Dra ihop ett härligt gäng och sök nu genom att skicka ett mail till pedalkickoff@gmail.com. Anmälan stänger den 8/4. På @pedalkickoff hittar ni all info ni behöver! Kram från KOG!
  2. Påskäggsjakt med FIOOL
    Glad påsk kära Pedalare! Den 30/3 anordnar FIOOL en påskäggsjakt för alla pedalare!
    Måndag den 30/3 klockan 12.00 kommer det att läggas ut ledtrådar på Instagram som leder till äggen! De gömda äggen är tomma, men hittar du ett kan du byta ut det mot något mer välfyllt under vår kontorstid på tisdagar klockan 12-13.
    När? 30/3
    Var? Runtom Campus
  3. Tack till alla som kom på hederssittningen!
    Styrelsen 2026 vill tacka alla hedersmedlemmar som kom på hederssittningen! Hoppas ni hade lika kul som vi hade!😻
  4. Happy Feets spalt
    Hejsan hejsan!
    Förra veckan har jag och min klasskamrat (känd som vår kära heders Floxen) skrivit en akademisk text till den kursen vi har just nu. Detta är som en övning för nästa termin då vi ska skriva vårt självständiga arbete. Veckans tanke är då: jag tror att det självständiga arbetet ändå kommer att gå bra. Jag gick estet på gymnasiet och mitt gymnasiearbete var det längsta i klassen på hela 10 sidor, varav ungefär 4 av dem var bilder. Så jag är inte riktigt van med att skriva långa texter, och specifikt inte skriva en text med någon annan. Men jag är ganska nöjd över vår text och ser nästan fram emot att sitta med det självständiga arbetet.

XOXO,
Happy Feet

VECKOBREV V.12


Hej alla vackra pedalare!
Veckans brev innehåller information om kontorets öppettider, HLR-utbildning med FIOOL, hederssittning, jobba med PEDAL och Happy Feets spalt.

  1. Kontorets öppettider
    Tisdagen den 17/3 håller kontoret öppet! Vanilja Von Sockertopp och Batman håller er sällskap mellan 12-13. Har ni frågor, ärenden eller bara är kaffesugna så är ni välkomna förbi!
  2. HLR-utbildning med FIOOL
    Nu har du chansen att få gå en livsviktig utbildning. FIOOL erbjuder nu en HLR-utbildning den 16/3 som ger dig ett HLR-certifikat. För att gå utbildningen behöver man köpa en biljett för 25 kr via Hitract. Biljetterna kommer att släppas på torsdag den 12/3. Det är ett begränsat antal biljetter, så tveka inte att anmäla dig!
    När? 16/3 kl 18.00
    Var? K1076
  3. Hederssittning
    Hej alla fina hedersmedlemmar! Det börjar dra ihop sig för den numer årliga hederssittningen. Som tack för allt ni gjort för PEDAL vill socialt ansvariga och styrelsen 2026 bjuda in er till en dundersittning på Slottsstallarna.

Vad händer när det glada 20-talet möter white trash?
Temat för i år är “Old But Gold” vilket såklart innebär två sidor. Den ena sidan med temat fancy, tänk er Great Gatsby, classy. Den andra sidan med temat white trash, tänk er tiger king, Morran och Tobias eller Tabitas tattoo

Utklädnaden beror såklart på vilken förfest du blir tilldelad. Styrelsen 2026 kommer att anordna förfester som ni kommer att bli tilldelade via SMS när det börjar närma sig. På stallarna kommer det att bjudas på mat och i priset ingår även en dryckesbiljett.

Biljettsläppet kommer att ske 8/3 klockan 16.00 via Hitract och sista försäljningsdag är 17/3!
Kostnad: 110 kr
Klädkod: Ovve och klädsel utifrån temat du fått!
När? 20/3 klockan 18.30 – 21.00
Var? Slottsstallarna
OBS! Om du har slutat studera men ändå vill gå på eftersläppet måste du köpa gästkort, hör av dig till oss i styrelsen så kan vi kanske fixa till några!

  1. Quizkväll med STOOL
    STOOL bjuder in alla pedalare till quizkväll! Denna månaden vänder vi fokus till fysikens område där temat är ”Fast, flytande eller gas?”. Under kvällen möter ni frågor från flera olika områden där innehållet i frågorna är i fast🧊, flytande🍹eller gasform🪐. Kom och tävla om titeln som quizmästare (och ett flak Celsius). Vi bjuder även denna månad på hembakat fika!

När? 25/3 kl 17:30
Var? H1412

  1. Jobba med PEDAL
    Vecka 13 har det äntligen blivit dags för Pedals andra jobbvecka på Slottsstallarna!
    Specialtorsdag: 26/3 (Beerpong turnering)
    Discofredag: 27/3
    Jobbpassen inleds med att vi käkar tacos tillsammans uppe i puben, det finns gott om TACOS! Därefter får vi en genomgång om kvällen och de olika stationerna, samt att vi självklart tar en gemensam bild i pingis.
    Inte jobbat innan?: Ingen fara, INGEN erfarenhet krävs, och detta idéella arbete är till för att vara roligt i första hand. Efter ett jobbpass städar vi bygget, och därefter får ni varsitt jobbkort, som ni kan använda som köföreträde eller betalning på Slottstallarnas öppetkvällar. Se Pedals instragram för mer info, inlägget är pinnat.
    Sugen på att jobba?: Hör av dig till vår jobbansvariga Oscar Arden på Messenger, tips är att lägga till honom som vän på Facebook för att underlätta kontakt. Annars finns även mejlen: jobbansvarig@pedalivaxjo.se

Här kommer Rudolfs frågor, bara som roliga funderare🦌:
När du står inför ett svårt beslut, litar du mer på logik, känsla eller instinkt?
Tror du att människor defineras mer av deras avsikter eller gärningar?

  1. Happy Feets spalt
    Hejsan hejsan!
    Denna veckan har varit väldigt tom. Alla mina dagar de senaste veckorna har varit fullt med skola eller PEDAL evenemang. Denna veckan har det slumpmässigt inte hänt något med varken PEDAL eller skolan. Så varje dag har jag suttit i soffan och gjort absolut ingenting. Så veckans tanke är då: varför blir man så trött av att göra ingenting?? Man tänker ju att det ska göra en piggare för man vilar upp sig och ökar sitt sociala batteri men icke.

XOXO,
Happy Feet

VECKOBREV V.11

_____
Hej alla vackra pedalare!

Veckans brev innehåller information om kontorets öppettider, HLR-utbildning med FIOOL, hederssittning, jobba med PEDAL och Happy Feets spalt.
1. Kontorets öppettider

Tisdagen den 10/3 håller kontoret öppet! Twilight Sparkle och Rudolf håller er sällskap mellan 12-13. Har ni frågor, ärenden eller bara är kaffesugna så är ni välkomna förbi!

2. HLR-utbildning med FIOOL

Nu har du chansen att få gå en livsviktig utbildning. FIOOL erbjuder nu en HLR-utbildning den 16/3 som ger dig ett HLR-certifikat. För att gå utbildningen behöver man köpa en biljett för 25 kr via Hitract. Biljetterna kommer att släppas på torsdag den 12/3. Det är ett begränsat antal biljetter, så tveka inte att anmäla dig!
När? 16/3 kl 18.00
Var? K1076

3. Hederssittning
Hej alla fina hedersmedlemmar! Det börjar dra ihop sig för den numer årliga hederssittningen. Som tack för allt ni gjort för PEDAL vill socialt ansvariga och styrelsen 2026 bjuda in er till en dundersittning på Slottsstallarna. 

Vad händer när det glada 20-talet möter white trash?

Temat för i år är “Old But Gold” vilket såklart innebär två sidor. Den ena sidan med temat fancy, tänk er Great Gatsby, classy. Den andra sidan med temat white trash, tänk er tiger king, Morran och Tobias eller Tabitas tattoo 

Utklädnaden beror såklart på vilken förfest du blir tilldelad. Styrelsen 2026 kommer att anordna förfester som ni kommer att bli tilldelade via SMS när det börjar närma sig. På stallarna kommer det att bjudas på mat och i priset ingår även en dryckesbiljett.

Biljettsläppet kommer att ske 8/3 klockan 16.00 via Hitract och sista försäljningsdag är 17/3!
Kostnad: 110 kr 
Klädkod: Ovve och klädsel utifrån temat du fått!
När? 20/3 klockan 18.30 – 21.00
Var? Slottsstallarna 

OBS! Om du har slutat studera men ändå vill gå på eftersläppet måste du köpa gästkort, hör av dig till oss i styrelsen så kan vi kanske fixa till några!

4. Jobba med PEDAL

Vecka 13 har det äntligen blivit dags för Pedals andra jobbvecka på Slottsstallarna!

Specialtorsdag: 26/3 (Beerpong turnering)

Discofredag: 27/3

Jobbpassen inleds med att vi käkar tacos tillsammans uppe i puben, det finns gott om TACOS! Därefter får vi en genomgång om kvällen och de olika stationerna, samt att vi självklart tar en gemensam bild i pingis.

Inte jobbat innan?: Ingen fara, INGEN erfarenhet krävs, och detta idéella arbete är till för att vara roligt i första hand. Efter ett jobbpass städar vi bygget, och därefter får ni varsitt jobbkort, som ni kan använda som köföreträde eller betalning på Slottstallarnas öppetkvällar. Se Pedals instragram för mer info, inlägget är pinnat.

Sugen på att jobba?: Hör av dig till vår jobbansvariga Oscar Arden på Messenger, tips är att lägga till honom som vän på Facebook för att underlätta kontakt. Annars finns även mejlen: jobbansvarig@pedalivaxjo.se

Här kommer Rudolfs frågor, bara som roliga funderare🦌:

När du står inför ett svårt beslut, litar du mer på logik, känsla eller instinkt?

Tror du att människor defineras mer av deras avsikter eller gärningar?

5. Happy Feets spalt
Hejsan hejsan! I helgen var det Melodifestivalens final, och jag kollade i efterhand som vanligt. Mello är inte riktigt min grej, men dagen efter får jag fomo av att inte veta så MÅSTE kolla. Så veckans tanke är: när tappade man Mello intresset? Jag brukade kolla på Mello nästan slaviskt när jag var mindre, dansade och sjöng med och blev genuint ledsen när Yohio inte vann 2013. De som var med va alltid aktuella artister som man antingen älskade innan eller älskade efter. Nu är det Sanna Nielsen för 143e gången och folk man ALDRIG hört om. Det va inte heller så att jag bara “den här artisten ska jag nu följa slaviskt i 10 år” som jag kände med Yohio. Men men, grattis till Felicia för vinsten!

XOXO,
Happy Feet

VECKOBREV V.10


Hej alla vackra pedalare!
Veckans brev innehåller information om kontorets öppettider, träningspass med FIOOL och S.MI.SK., pluggkväll med STOOL, hederssittning och Happy Feets spalt (gästad av Rudolf)

  1. Kontorets öppettider
    Tisdagen den 3/3 håller kontoret öppet! Bowser och Happy Feet håller er sällskap mellan 12-13. Har ni frågor, ärenden eller bara är kaffesugna så är ni välkomna förbi!
  2. Träningspass med FIOOL och S.MI.SK.
    Är du sugen på att åka tillbaka i tiden och köra lite roliga bollekar? Då har du tur, så ta på dig inomhusskorna och idrottskläderna så kör vi lite bollekar tillsammans! Pedals aktivitetsutskott FIOOL tar med sig S.MI.SK in i leken.
    När? 2/3 kl 17
    Var? Olympen
  3. Pluggkväll med STOOL
    Onsdagen den 11/2 är det dags för ännu ett evenemang med STOOL, nämligen en mysig pluggkväll! Ta med ditt plugg och en kompis, eller kom själv, så håller vi tentaångesten borta tillsammans! På pluggkvällen kommer det självklart också bjudas på fika! psst…det är hembakat!
    När? 4/3 15:30-17:30
    Vart? H1211
  4. Hederssittning
    Pssst heders…
    det vankas hederssittning😏 Håll utkik på instagram i veckan för att se temat!
    När? 20/3
    Var? Slottsstallarna
    Biljettsläppet kommer att ske på söndag 8/3 kl 16
  5. Happy Feets spalt
    Hejsan hejsan!
    I fredags hade vi avtackningsmiddag med styrelsen 2025! Vi åt på restaurang och hade allmänt trevligt. Vi tackade vår fantastiska gamla företrädare för allt fantastiskt jobb de gjort! Det fick mig att tänka, så här kommer veckans tanke! Det har inte slagit mig förens nu att jag faktiskt sitter i styrelsen! Jag har brunnit för digital design sen jag gick på högstadiet, och inte hittat ett sätt jag kan jobba med det, men nu har äntligen mina talanger kommit till användning! Än så länge har detta varit så roligt! Att skriva veckobrev är inte min starkaste sida, jag är inte så super duktig på att stava, som min kära styrelse många gånger fått påpeka, men det är därför de finns där för en!
    Sist men inte minst (för minst råkar vara jag) så är det dags för den sista styrelsepresentationen för i år, Rudolf!
    XOXO,
    Happy Feet
    Tjena! Mitt namn är Rudolf🦌 och jag är en 1000 år gammal magisk ren med en röd mul, och har sedan 1939 varit rekryterad av St. Nicholas🎅 för att dra hans släde. I mänsklig form är jag även känd som Oscar Arden, är 20 år gammal och sitter som Jobbansvarig. På denna post är jag ansvarig för våra jobbpass på Slottsstallarna då jag bland annat lägger jobbscheman och håller god kontakt med jobbare, andra föreningar och puben. Förra året engagerade jag mig som funkis på nollningen, vilket var jättekul då man fick hjälpa till med roligt arbete och samtidigt självklart få ta del av nollningen igen. Annars pluggar jag till matte -och engelskalärare, är på mitt andra år och blev precis klar med min första VFU🥳. På min fritid tycker jag om att resa, läsa fantasy och sci-fi, umgås med vänner och bara njuta av livet😊. Jag ser fram emot ett fantastiskt år med er alla🧡
    //
    Rudolf